Thursday, September 30, 2010

HOBI DI MASA LAPANG

Rindu betul kat blog ni....hari ni lepas je solat maghrib...tetiba je laptop memanggil2 menyeru aku membuka blog ini untuk di updatekan...hahaha...ayat nak gempak je..tp itu la dia....tangan duk gatal nak menaip je....arini ape kata aku kongsi lak hobi aku di masa lapang...........hehehe...

1) Facebook....


fuyoo....facebook nombor satu.....tp itu la hakikatnya..hahahah...bukan ape...org kata mengikut perkembangan semasa...hehe...kalau bukak je facebook ni, perkara pertama sekali yang dibuat ialah main game mafia wars....tak tau la asal minat sgt game ni...pas tu g la kacau member2nye profile..hehe..bagi komen..paling banyak kene komen ngan aku si bai....hahaha...kesian gak kat dia ni kekadang...nasib ler...sape suh add aku..hahahaha....

2) Buletin Utama TV3


biar benar......mcm tak caya je......hehehe...tapi itulah hakikatnya....kalau terlepas je buletin utama ni siap leh g tgk balik kat tv3 punya website....mmg suke sgt tgk berita....biasala..kita kene la tau perkembangan semasa negara....kalau tak kang org soal semua tak tau....contohnya si nab..hahahaha..nab pulak kene kali ni...bertambah sikit pengetahuan kalau tgk berita ni....tp tak suke tgk berita tv1...malap je rase....tgh syok2 tgk berita tu...tetiba tau tertido je..hehe..so, kepada rtm tingkatkan mutu penyampaian anda terutama masa berita...

3) Tgk Wayang....


teringat lagi masa memula dpt tgk wayang....segan2 je nak g...nak beli tiket pon malu..hahaha...sekali dah masuk je kat pawagam.....aku agaknya org paling excited tgk skrin dia...mak aih...besau benar skrin dia...dianya sound system takyah cakapla...taik telinga yang dah keras pon boleh pecah...hahaha...ade tragedi yang melanda aku semasa di pawagam ni...tetapi ianya tak pernah mematahkan semangat aku untuk meneruskan hobi ku ini.... tragedi aku terjatuh kat riba pempuan...adoi...malunya...hahaha...masuk lambat...tmpt dah gelap je...sekali terjatuh..hahha...tp terima kasih la kat akak dan pakwenye tu...diaorg ok je..diorg tau aku tak sengaja...lepas dari tu..aku akan masuk sentiasa awal...takut tragedi berulang...tp kalau pegi ngan member2 aku jgn harapla nak masuk awal....geram je...bukan ape...phobia jatuh tu belom hilang..diorg ni tak paham2 lak..hehe,,....jangan terasa ye nab, bai and del...hehe..


4) Makan Angin


makan angin ni bukan direct angin masuk perut...ni lebih kepada sesi jalankan diri ke tmpt2 yang ingin sekali dilawati..huhu..tp bila nak g jalan2 ni aku tak suke sesorang.....maka yang dapat manfaatnya adalah member2 sekuliah ku...yang paling kerap ikut mcm biasala nab bai ngan del..hahaha..takde org lain...semua pempuan kan..tu la dia....member2 laki aku semua dah abis belajar takat diploma je...aku sambung degree yang tinggal pempuan je....kalau kuar ngan member lelaki selalunya kalau aku balik umah.....tp best kuar ngan diorg ni....kire memang hilang la masalah bila keluar ngan diorg ni....baik2 je diorg ni...jln2 pon solat tak tinggal....bagus...solehah sungguh....bai mesti tgh bangga bila baca post aku ni...sebuk je...hahaha...


5) Boling...


memula main boling ni asyik masuk longkang je...sampai aku fed up...tapi lama kelamaan..prestasi makin meningkat...tapi aku pelik....setiap kali main boling ni.....markah bukan makin meningkat..tetapi makin menurun..geram je..game pertama tinggi..tp masuk je game 2 dan 3 punah ranah...hahahaha.....misi aku kini adalah mengalahkan bai dalam permainan boling ni.....siap ko bai..haha..


6) Masak..

takyah la gelak2 dan buat muka pelik...hahaha...mcm berdosa je kalau lelaki memasak...hahaha,...aku masak boleh..tp kalau suh kupas bawang..adoi...mmg malas sbb aku tak pernah tak menangis kalau kupas bawang..pedih giler mata ni...siang kepala sotong pon fail bila part nak buang mata dia...kalau aku la yg siang..kepala sotong tu mmg aku buang...hahaha....payah benar nak buang mata dia..haha..so, dah kawin nnti kalau bini aku penat nak masak...aku lak masak tuk dia...hehe...sekali sekala laki masak tuk isteri...ape salahnya..kan3....

banyak pulak hobi aku ni.....ni jelah hobi yang dapat ditaip..tgn dah kejang dah ni..haha...lain kali ye.....kekejangan yang terjadi amat dikesali...

2 comments:

nab said...

amboi..siap nk kutuk aku lak sbb aku xtgk brita..nk buat cmne, da aku xd tv kt umh ni..sob sob...

ohooo..ko pnah jatuh kt riba pmpuan yeee.npe aku mcm xtau je cite ni..bai del,korg tau ke?..hahahaha..nsib baik xjtuh hati kt pmpuan tu..kalo x komfem kluar wyg gn mata biru..ekekeke...

pasal boling,ko nk kalahkan bai..adoi..susah tu..hahaha..nt main terlampau sgt,kang xg klas lak sbb jari sume tcabut gn pinggang2 skali..hahaha (main kutuk org je padahal aku xreti main pun..hihi)

hobi memasak..tp xpnh masak tuk aku bai del pun..skali skala buat la mkn2 tuk kitorg..ahaha..nk gak rase cmne..

jasputera said...

hahaha...buat masak2...nak buat gak tp segan lak nak bg korang...hahaha...pasal boling tu aku pon tak sure leh ke main lelama...pinggang pon lom betul lg nie..hahaha...tp selagi bai tak kalah selagi tu boling ni jadi hobi aku...hahaha