Friday, August 13, 2010

Kisah Lama

Tgh bosan2 sambil tgk tv....teringat kisah lama masa zaman sekolah menengah dulu...
kisah dia melibatkan bas awam yg dipandu pemandu yang kurang ajar...time ni masa balik sekolah...
maka ramailah budak2 sekolah yg nak balik umah.....maka dipendekkan cerita....pemandu bas ni tgk je budak yg ramai.. gelap mata la dia...nak untung lebih....dia sumbat semua budak2 ni dalam bas sampai pintu bas tak leh tutup....tibe kat tmpt aku nak turun....maka loceng pon dibunyikan....dgn keadaan bas yang penuh sesak maka lambat lah pulak aku nak turun...budak2 ni bukan reti nak bagi laluan...time aku nak turun tu...tetibe bas bergerak...dan dgn pantas serta tanpa segan silunya aku jatuh terseret kat jalan...bukan aku je..ade sorang budak pempuan ni pon jatuh sama.....kire ada la teman jatuh sama2..tak la malu sgt..hehe...sakit takyah nak cakap la.....calar balar...budak pempuan tu nangis je...nak pujuk...aku malu lak..hehe....makcik dalam bas tu siap menjerit lg...yg tak leh tahan..pemandu bas buat tak tau je...pastu teruskan jalan....ikut hati nak je aku seret muka pemandu bas tu kat jalan...biar dia rasa sakitnye camner...KURANG AJAR BETUL......

Bagi korang yg selalu naik bas..hati2 la..pemandu bas kat Malaysia ni belagak2...konon2nye bas tu diorg nye....sengal....


hehehe...tgh marah2 pasal igt kisah jatuh bas...ternampak lak gambar ni...budak tu siap melekat kat belakang bas...kes nak naik free la ni...kalau ade 100 org mcm ni...mau melingkup kompeni bas..hehehe..

2 comments:

~ mrs badrul ~ said...

hahahaha
ko pon ade pengalaman naik bus awam gak ek???
aku pon ade!!!!hahahhahaha

jasputera said...

hahaha...ade la...masa sekolah dulu..hari2 ngadap bas awam....