Wednesday, August 11, 2010

FISIOTERAPI

Aku sakit belakang....
ceh...ayat direct je...tp itu la kenyataannya...
nak baik g la klinik....tak baik gak dihantar pulak g hospital....
lepas check2...doktor suruh g buat fisioterapi....maka bermula la saat2 manis aku bertemujanji dgn ahli fisioterapi .

Temu Janji Pertama:

aku g la hospital awal2...temujanji kol 8..aku kuar kol 6.45 pagi...motifnya...sbb nak dpt parking..kalau tak alamatnya ko gendong la kete tu masuk hospital...letak la celah2 pokok...tu pon kalau ade tempat kosong....selepas sejam tunggu gara2 datang awal sgt......nama aku dipanggil....hehe...lega time nie....seperti amalan tradisi di hospital....percakapan aku ngan ahli fisioterapi bermula dgn dia bertanya "awak sakit ape"...adoi aiii...skema betul la.....rase malas je nak jawab..kat rekod kesihatan aku tu terang2 tulis aku sakit belakang...pastu dia suruh aku rate 1- 10....banyak mana tahap kesakitan aku...time ni aku blur...dah mcm kelas business statistic Dr. Reza lak...dah la aku tak suke kelas tu...hehe....time pemeriksaan dah tibe....ahli fisioterapi tu pegang2 and sentuh2 aku..."ape pegang2 ni" aku cakap....tp dalam hati..hahaha...yg tak leh blah....sampai 5 org sekali tgk doktor tu check aku .....semuanya pempuan...maka termalulah aku di situ...hahaha....satu jam gak buat fisio first time nie....

Temujanji kedua:

mcm biasa....kuar awal lagi dan sejam lagi menunggu.....time tunggu tu sakit perut pulak....maka dgn terpinga pinga dan pantasnya aku mencari toilet....siap tanya security lg tandas kat ner...haha...mana taknya...ade ke letak toilet jauh2....aku dah la tak tahan sgt time tu..jln pon dah tak betul....nak cover...hahaha....tandas dia takyah cakap la.....jauh lagi bersih tandas kolej universiti lagenda tu.....lepas melepas kan ape yg sepatutnya dilepas....aku melabuh kan diri semula di tempat duduk MENUNGGU......tup2 nurse panggil nama aku...."dik sila bayar 5 ringgit"....eh, kene bayar lak....aku time tu takder duit kecik..aku bg la RM50...tetibe nurse tu terkejut...."saya mana de duit kecik, g tukar"....adoi...kehulu kehilir aku g tukar duit...bengong nye hospital....lain kali kalau nak suruh org bayar..pandai2 la sediakan duit tukar.....menyusahkan org je...time ni rawatan aku simple...ahli fisio tu buat electrik wave....pastu dia pasngkan kat badan aku satu mechine..tah ape nama tah...tujuannya nak regang2 kan badan aku...syok gak pinggang aku mechine tu tarik ke bawah..dalam hati leh la tinggi aku lepas ni...tp hampeh...ketinggianku ttp sama...ahaha...pastu dia ajar aku senaman yg bakal aku aplikasikan di rumah setiap hari...adoi..bab ni yg malas ni..

Temujanji Ketiga:

lom lg.....bawak besabar....segala kesulitan amat dikesali....hehe
yg geram tu...time rawatan ni nnti aku exam..mcm mana nie...adoi...

2 comments:

~ mrs badrul ~ said...

senaman ape tu????aku boleh amalkan x????hahahah

jasputera said...

hhaha....tak leh..ni untuk org2 yg sakit belakang je..sebuk je ko..hahaha